lördag 14 januari 2012

Fredagsfrossa och ledig Lördag

Älskling på sportkafé

Igår när jag kom hem efter min första lååånga dag (gick upp klockan fem och kom hem klockan kvart i sju på kvällen) så överraskade Jonas mig med hämtmat från min favorit indiska restaurang på stan. Så gott! Dessutom hade han köpt en Fitness Magazine tidning till mig med Paulúns Vikt och Hälsa på köpet som jag spanat på länge. Sen hade jag fått både en Runner's World i brevlådan (tack Marianne o Sanjin!), OCH min nya kursbok med guldfiskar på framsidan. Lyckliga jag!

Idag har verkligen varit en härlig dag. En lång och blåsig promenad i solen, plus en kaffe på Vilsta sportkafé. Jag gillar verkligen att sitta där, av flera anledningar.
  • Det känns så fritt att kolla upp mot den stora pulkabacken
  • Det finns alltid gott om lediga platser
  • Det är mest idrottare eller äldre folk där
  • Det är ok att ha träningskläder på sig
Det har blivit en del städning, och sedan en längre löptur i mörkret. Nu är det knappa halvtimmen kvar innan GLADIATORERNA börjar. Man måste skriva det med versaler, annars förlorar det lite av den bombastiska känslan, och det vill vi inte att det ska göra ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar